실감 미디어 콘텐츠_국립민속박물관(Immersive media content_National Folk Museum)
Year : 2022
Location : 서울시
Client : 국립민속박물관
Role : 다면 미디어 아트 영상 제작, 터치에 반응하는 실감 콘텐츠 제작.
호랑이 해를 맞이하여 우리나라 호랑이에 대한 문화적 상징과 인식 재발견을 위한 실감 콘텐츠 제공.
4면의 벽과 1면의 바닥, 그리고 샤스크린의 총 6면을 연계한 미디어 아트 영상과 터치에 반응하는 실감 콘테츠 제작 전시.
Year: 2022
Location: Seoul
Client: National Folk Museum
Role: Multi-faceted media art production, Immersive content production that responds to touch.
Providing Immersive content to rediscover cultural symbols and perceptions of Korean tigers in the Year of the Tiger.
Exhibition of creating Immersive content that responds to touch and media art video linking four walls, one floor, and a total of six sides of the Shark-Tooth curtain (Scrim) Screen.
Year : 2019
Location : 부산 기장(고리에너지팜)
Client : 한수원 / 엑스오비스
Role : 2D/3D Animation, VR, SW
기존 캐릭터 트러스트외 다양한 친구들과 함께 떠나는 에너지탐험 어드벤처를 인터렉티브 미디어, VR, 시뮬레이터로 만나본다.
Year : 2019~20
Location : 충북 청주시
Client : 국립청주박물관
Role : Interactive Media
국립청주박물관 어린이박물관은 금속을 메인 테마로 하는 박물관으로서 아날로그적 감성과 디지털적 감성의 조화를 기본으로 콘텐츠를 제작하였다.